اولین تبلیغ تلویزیونی جهان

اولین تیزر تبلیغاتی دنیا

در قرن بیست‌ویک بینندگان تلویزیون خیلی کم برنامه‌ای بدون تبلیغات از  تلویزیون می‌بینند اما در گذشته حضور تبلیغات تلویزیونی و البته کانال‌های تلویزیونی بسیار محدود بود.

اولین تبلیغ تلویزیونی که در جهان ساخته شد متعلق است به برندی به نام Bulova که تولیدکننده ساعت بود و در سال 1941 ساخته و پخش شد.

این تیزر که فقط ده ثانیه زمان داشت از طریق شبکه WNBT که متعلق بهNBC بود پخش شد، و با توجه به این موضوع بینندگان این تبلیغ بسیار محدود بوده و حدود چند هزار نفر بوده.با نمایش ساعت به مخاطبان این پیام را می‌رساند که “بلومینگدیل، ساعتی است که بیشترین دقت را دارد”. این تبلیغ حتی توانست در این زمان کوتاه، اثر بخشی خود را نشان دهد و به عنوان اولین تبلیغ تلویزیونی در تاریخ ثبت شد.

این تیزر تبلیغاتی  بسیار موفق بود. برای اینکه بفهمید چقدر موفق بوده است باید بدانید که پس از پخش تبلیغ بلومینگدیل در تلویزیون، فروش این ساعت‌ها بیش از ۴۰ درصد افزایش یافت. این نشان دهنده این است که تبلیغ بلومینگدیل به خوبی جواب داده و برای این شرکت تبلیغاتی موفق بوده است. به علاوه، تبلیغ بلومینگدیل به عنوان اولین تبلیغ تلویزیونی در تاریخ ثبت شده و جایگاه ویژه‌ای در تاریخچه تبلیغات تلویزیونی دارد.

تیزر تیلیغاتی بلومینگدیل در ایالات متحده آمریکا پخش شده بود و در آن زمان، محدودیت‌های فنی و فرهنگی، پخش تبلیغات تلویزیونی در کشورهای دیگر را محدود می‌کرد. بنابراین، احتمالاً تبلیغ بلومینگدیل در کشورهای دیگر پخش نشده است.

جالب است بدانید هزینه این تبلیغ برای پخش در بعدازظهر چهار دلار و برای پخش در شب هشت دلار توسط NBC تعیین‌شده که درمجموع این تیزر تبلیغاتی صد دلار برای آن‌ها هزینه داشته است. و البته این صنعت در حال حاضر حدود 30 میلیارد دلار در سال درآمد دارد.

.

.

منبع

ساخت فیلم صنعتی

ساخت ویدئو برای شبکه های اجتماعی

روش های ساخت ویدئوی معرفی محصول

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *